Wednesday, January 12, 2011

[.cinta kontrak.]

Post yang agak HOT untuk gua post kali neh..hoho!!..ape tuh cinta kontrak ek??..lu orang nk taw pe maksud nyer..pada gua cinta kontrak adalah cinta yang dibuat atas dasar kontrak atau perjanjian, yang jangka waktunya terserah perjanjian yang disetujui oleh kedua belah pihak. Boleh satu tahun, boleh satu bulan, boleh satu hari, boleh jadik satu jam dan boleh jadik satu kali tetttttt~~!!...chi sin!!...agak giler bile terlibat dlm ceritera cinta macam neh…selalunya cerita2 mcm neh hanya lam drama2 bersiri melayu kat tV..tapik pd reality nyer ada ke?..
Dan ape pulak cerita lepas2 kontrak tuh tamat??..mesti terase kan sumting missing..hoho!!.. sure rindu gilerr!!.. hoiiii.. gua terase nak lalui jek cinta kontrak neh.. bukan sebab gua desperate.. tapik gua rase mcm besh plak sbb cinta neh cinta yg terikat dgn perjanjian..  masing2 akan menghargai setiap masa dan detik bersama.. xgitu??.. dan pada ketika itu xde pong kata2 wayang or sumting yg akan membuat pasangan tersebut terluka demi menjaga kestabilan cinta kontrak tersebut.. masing2 akan mengabdikan diri untuk melafazkan setiap kata2 cinta tuh dan xkn sesekali melukai hati psgn kite tuh hanya pada tempoh kontrak tersebut.. tapik… terase takot plakk ade perasaan laen timbul bila kontrak tuh udah tamat!!.. cam ne plak nk hadapi benda tuh.. kang lau tersangkut btol2 cam ne??.. sbb bila tamat jek kontrak tuh sure dah xjumpe dah..dah xde msj2..dah xde call2..dah xde video call..even say gud morning pong dah xde dah kot..wahh seyy!!.. payahh gakk nehh.. sedangkan cinta yang betol2 pong susah nak lupekan lagikan cinta kontrak neh.. hadoiii… wehhh.. gua nak kawen!.. gua nak jadik wife,gua nak masak tok husband gua..hentam jek la masak sbb gua memang totally  xpndai masak.. makan jek la pe yang ada..haha!.. gua nak jadik mummy.. gua nak jadik nanny!..but when??.. gua rase xsmpai seru gua nak kawen lagik sbb gua still xde calon yang sesuai.. sebab gua xnampak lagik keikhlasan mane2 lelaki pong tok gua.. ada tuh ada kot..cume gua xleh nak wat keputusan skrg.. mls lah kot gua nak pikir.. terlalu awal.. tapik gua dah 24 thun ler msuk tahun neh.. gua rasa macam dah tua siot!!..  gua tgh m’gumpul aset2 penting tok gua sblm gua kawen.. xleh nk harapkan bakal husband gua jek nk sponsor sume bnde.. haha!!.. gua baek kan!.. ehh., cite psl cinta kontrak neh xabis lagik kot.. gua nak lalui ahh.. gua nak lalui cinta neh!!.. haha!!.. ade spe2 yg sudi jadik pasangan gua tok 3 ari tak??.. ahahaha!! Gua giler!!.. tapiiikk harap gua xtersangkot lah gan spe2 yg nak jadik kekasih gelap gua tuh!.. gua takot tok jatuh cinta lagik!!..haha!dengggggggg~~!!..gua rase kelakar post psl cinta kontrak neh..sbb gua rase xde org nak lalui pong cinta kontrak neh..!,,lu orang sanggup ke??!..haha!..jawab sendirik lah der…

12 comments:

awie redspec said...

feed..aku xbrape nk pndai sgt main cinta ni..tp ape yg ko luahkn mmg msuk akal jgk..cinta kontrak adalah cinta yg prasaannyer dtg tiba2 dgn kita mngenali seseorang sepenuhnya ataupun x..ada positifnya dan ada negatifnya..trpulang pd ko nk wujudkn cinta kontrak yg tulus lg perfek..mmg lain tau prasaan cinta sebelum kawin dan selepas kawin..aku rasa ko dh brsedia ngn sume ni feed..sbg kawan yg memahami,aku sokong ko!aku support ko!

iamfeeddazzle said...

hahahahaha!!... tengs beb sbb olwiz support aku!!... huhuhu!!.. aku tbe2 rasa aku jatuh cinta dah neh!!,, hak hak!!

Anonymous said...

pd i cinta kontrak neh mmg mule2 xikhlas...
sbb nama pun kontrak..
tp dah lame2 lalui bersama..
benda tu bleh jadi serious
dengan sendirinya...
kite xsangka benda tu nak jd...
sebab kita ni manusia...
ada naluri...
ada perasaan...
cuma masing2 egoissss

MUHAMMAD FAIZ BIN YUSOFF said...

yo...maksud mendalam...cinta kontrak itu bagi aku tidak bagus...sebab..kita hidup dalam kepura-puraan..sanggup?
x kot aku rsa....kita idop dunia realiti..bkan drama melayu..haha...kalo ada pon..feed..better not to go...ok?chill~~..hohoo
then...gua kelam byk...asyik gua2 jer..hahaha
kekasih gelap tu..aku terasa..sbb aku gelap..hahaha

iamfeeddazzle said...

tol gak ek pe yg u ckp tuh!!...tibe2 wat gua t'pikir...0oohhh EGO!!...gua rase gua ego sbb gua pakai moto ego..gua nk tukar n0bos ah plak...hahaha!!..
secare logik akal gua rase btol gak u cakap..ego!!..huhuhu!!...

iamfeeddazzle said...

pait :: tuh tol gak!..sbb mcm pure2 jekk ekk..cume gua takot dlm kepura-puraan tuh timbul plak satu perasaan...sbb dlm drama mmg begitu lah director nyer buat cite...hak hak!!!.. lu cube test!!. tapik bkn gan gua ahh..then nnti lu leh share kt cnie..ekekekkekee

oitt sebut psl gelap..gua pong gelap derr..!!

Anonymous said...

budak kecik. cinta kontrak nie best. sebab ko akan hargai orang tue dalam jangka masa kontrak tue. mungkin ko akan berpura2 sepanjang kontrak tersebut. tapi apabila tamat je kontrak tue,dah tentu ko akan rase sunyi sbb tak da orang taking care pasal ko. dari situ timbul rase sayang. dan keikhlasan hati ko akan wujud. percayalah!

iamfeeddazzle said...

erk...budak kecika??!!..setaw gua yg panggil gua dak kecik seten2 org jek kot!!.. hoii pesal xgune name sbnr ek??!.
hmm..ok..lu cakap bile da abes kontrak baru timbul keikhlasan ati ek?..baru timbul syg??..rindu sure ade gak kan??!..
so,maknenyer ko percaya lah kan cinta kontrak neh?,,huhuh!!..

hidayah binti hanafi said...

aku penah laluinya... nasihatku... jgn.. klu mahukan sesuatu yg jujur ia tak perlu ade kontrak... klu nk ia kekal ia xperlu ade dateline... :)

iamfeeddazzle said...

dayah :: yeke??..so ape perasaan ko kt dy skrg???syg??.rindu??cinta??...

hidayah binti hanafi said...

benci.. hakhakhak.... :)

iamfeeddazzle said...

nape benci lak nok??