Thursday, December 23, 2010

task force 2 [[..Siapa yang mampu mencapai mahu mu..Bilamana kau juga seorang manusia?.]] &_&



tik tok tik tok...23 hari setelah memulakan muka baru. berat badan nampak dah bertambah.. gelak tawa agak sudah kembali seperti dulu.. jiwa agak terkawal walawpong ade sedetik sesaat ianya melalui "zon jiwe kacau",,kehendak melebihi keperluan.. rasa bulan neh bulan yang sangat pack dengan aktiviti2 yang menyeronok kan.. banyak masa di luangkan bersama click2 aku.. dan banyak lah terbang duet nya... tapi sangat hepi.. tengs guyss....bulan melangkah ke impian.. yeahhhh.... larik laju2 macam awie dalam cite hantu kak limah ... ahahahhahahahahahha.... gelak guling2 layan cite tuh... 


ok! mengenai task force yang ke 2 neh.. bercerita mengenai impian..sbnrnyer tak sume yg kite impikan kita akan capai.. tapi jangan terlalu bergantung pada takdir.. usaha is PENTING.. dan aku juga PENTING... Stiap saat aku juge penting,kerana 1 detik aku berhenti bernafas,1 organ akan bergerak deras dan aku tahu siapa dan kenapa...kau penting feed...


aku yang sentiasa berlari mengejar mimpi masih begini.. aku bukannya fantasi aku realiti tiada peduli..


impian.. tuh sume kehendak masing-masing.. nak buat sila lah buat.. tak nak buat sila lah pergi.. jangan BUAT-BUAT!!  nanti kementus pulak dah. haha!! dan jangan SALAHKAN orang laen jika anda ketinggalan di belakang.. sbnrnye ek,kite neh kadang2 terlalu berfikiran sempit..sehingga kan kite rase benda tuh menyusahkan.. tapi pada hakikatnye untuk capai impian tuh mudah bile kite berusaha dengan tawakal dan redha.. macam aku skrg neh,pikir sumenyer untuk mummy n daddy.. maklomlah dyorg suda mencapai umur utk berehat2 di rumah.. ape saje yg dyorg nak,aku cuba untuk tunaikan.. mengimbas kembali zaman waktu kecil,.0oohh GOD..byk nyer mereka dah berkorban untuk aku.. mkn minum..pakaian.. sekolah.. time blajar.. kerah tenaga zahir dan batin,membanting tulang siang dan malam untuk keperluan aku.. dasyat giler!!.. bila mana aku sudah bekerja skrg neh,terdetik di hati,skrg adalah masa untuk aku membalas jasa2 dyorg.. bukan MENYUSAHKAN dyorg.. plz guys thinking bout dat.. tak kan dah keje still nak mintak duet mak bapak tgh2 bulan kan.. dulu dyorg dah susah2 untuk kite,tak kan dah besa nak susahkan lagik...kite cube pikir,kite cube renungkan.. kite cube buat.. peluang banyak depan mata.. nak @ xnk jek untuk melihat..jangan jadikan TAK TAHU tuh 1 ALASAN..bile tak tahu,kite BELAJAR..kalau korg cuma ade pilihan ni jer kt dunia ni...Bodoh..?.bangang..?.bengap..?pemalas..korg nk mane 1?


**bia kite jd bodoh atleast kite tau tahap kite..so boleh pertingkatkan...
bia kite bangang tp tinggi sikap rendah diri n tau hormat orang...
bia kite bengap asal hidup xmenyusahkan org tp disukai org
tp jgn la jd pemalas...tu boleh rosakkan hidup kite...malas amalan syaitan....
Allah tak suke..


keegoan dan kebongkakkan dah biase dah. skrg stail bercakap sindir menyindir.. sentap mak nakkkk....  benci @ marah benda tuh jadik bahan lawak.. mampu wat sume orang tersenyum dengan muke gedik2 wat gaya tuh.. ahaks.. di tambah pula bila di tujukan pada mereka2 yg seharusnya sedar akan "benda" itu.. memang sgt besh!!! lbey baek sindir depan2.. moral of the post is kita hanya manusia biasa,jangan terlalu memandang serong pada mereka yang ingin menjadikan hidup mereka lebih baek daripada kamu yang dok berdiam menunggu bulan jatuh ke riba.. sekian ~~









Wednesday, December 22, 2010

**saket T_T plus hepiiii ^_^




kesian tgn aku

haaaaa... jangan salah faham tengok pic aku neh.. bukan akibat pergaduhan.. tapi akibat maen volleyball yg tak penah2 aku terlibat nak maen.. giler saket siottt!!. ok sbnrnyer komuniti FT Batu Pahat ade wat tornament netball,volleyball dan bola sepak gan FT Johor.. perlawanan persahabatan jek. dan kami sume telah menang...menang SORAK.. hampess sume pancit gilerr... ape tak nyer.. training 2 ari jek kot.. mane tak kalah. dah la kami sume neh "domok2".. 2 3 kerat jek yang agak slim river.. tapi sangat2 happening gilerr... besh sgt2... hepiii sgt2...wlwpong kiteorang hanya menang SORAK...hua hua hua....


 
 

selesai jek tournament aku laju2 balek rumah.. packing beg laju.. yeahhhh .. maw berjimba2 ke KL.. time neh tak da rasa saket pong.. sebab excited nak g berjalan2. suke2x!! ..perjalanan ke KL..sgt ja0ohh..huhuhu...bosan gilerr dok lam keta..menjadi penumpang yang berkhemah...click2 laa pe lagik...

 
 


huuuuuuuuuuu...enj0ooy gilerrr laa weekend ari tuhh... balek2 jekk trus demam.. hahaha,.. hamek ko!.. sehingga kni tgn aku still bengkak lagi setelah di urut.. aduhhh...sakett dowhh!... wlpong saket aku hepi2 saje... tengs to all my buddies n supported.. specially my siblings.. muacks!!..

**kdg2...saket tuhh leh wat kite hepi.... ^_^









Thursday, December 16, 2010

**K.A.W.A.N R.I.B.U.T T.A.U.F.A.N *_*


cinta
cinta

siapa kata cinta 'ni hanya untuk pasangan saja?
siapa kata cinta hanya untuk si dia saja?

kadang-kadang aku ingin menyatakan pada teman-teman
"hey kawan-kawan, saya cinta anda"

maka bila di setiap masa kamu itu tidak diadilkan
maka bila di setiap masa itu kamu disampahkan
ini rangkul aku
mari ke sini aku dakapkan kamu
berikan hati-hati kamu itu letak di tangan aku
aku simpankan
dan kawan-kawan,
di waktu hujan ribut dan taufan
aku di sini untukmu, kawan

di waktu engkau disampahkan
di waktu engkau ditekan-tekan
tangan ini memegangmu, kawan

memegangmu, kawan-kawan
memegangmu, kawan-kawan
memegangmu, kawan-kawan

cinta kawan itu lebih tinggi dari langit
lebih dalam dari rawan
lebih dingin dari api
itu cinta aku padamu, kawan

mungkin si dia akan kata:
"hey, kawan kamu itu busuk"
"hey, kawan kamu itu najis"
"hey, kawanmu itu persis seumpama binatang di tepi-tepi jalan"

aku katakan: "hati mereka di tangan ini
jangan kau katakan pada mereka
hati mereka ini di sini
mereka kawan-kawan, tetap di sini"

hey kawan-kawan
cinta pada kamu takkan bertepi

hey kawan-kawan
cinta aku untuk kamu
persis si langit biru
sedalam laut biru
semua-semua itu

cintaku untuk kamu
untuk kamu

di waktu kamu rasakan tidak ada satu benda 
yang membuatkan kamu rasa sangat sentosa
aku ada di sini kawan-kawan
mendengar
memberi telinga
berkatalah apa saja

hey kawan-kawan
letakkan hatimu di tangan ini
akan aku jaga
akan ku jahit di sini

hey kawan-kawan, dengarlah kataku
hanya untuk kamu 
hanya untuk kamu, kawan-kawan

bila kamu jatuh, aku di sini menunggu
bila kamu menjatuh, aku di sini untuk kamu
tetap bersama kamu
hey kawan-kawan, aku di sini untuk kamu

tapi bila aku jatuh apakah kau akan berada di situ memegang hati aku?
menjahitkan hati di dadamu?
apakah aku bernilai seperti sebagaimana kamu bernilai di sini ?
di dalam hati ini


hey kawan-kawan

aku untuk kamu
aku untuk kamu
aku untuk kamu
kawan-kawan
aku tidak mengata yang bukan-bukan
hati ini untuk kamu, kamu, kamu, kamu, kamu, kawan-kawan
untuk kamu kawan-kawan
untuk kamu kawan


**hey guys..jangan tinggalkan aku..aku tak punya siapa2...^_^


p/s : cdt to fynn jamal..tengs babe~~..

**pemadam a.k.a eraser (",).. i LoiKEEEE!

neh ade lah pemadam... atau bahse inggeris nyer eraser... pemadam nehh amat2 lahh penting lam kerjaya aku skrg nehh... sbb wat padam RAM... ehehehehehe... pelik2 kan.. tapi tuh la kegunaan nyer... Nama pong pkar ketuk2 pc.. huhuhuhu..... tp post kali neh bukan laa berkenaan gan kerja aku.. tapi berkenaan hati.. OK..sedia maklum pemadam neh khas tok padam2 benda2 kite dah tulis2..pas tuh salah,,then nak ilangkan kite kena padam lah kan.. huhuhu..lagiik2 guna pemadam faber castell neh.. kompom bersihh!!!... tapi hati??..leh ke nak ilangkan guna pemadam??.. maksud aku,perasaan... mcm post yg sebelum neh... perasaan mane leh nak di beli kan??.. cam tuh gak hati... kalau dah rindu tuhh... mmg tak leh nk padam.. rindu adalah 1 perasaan.. ok.. skrg aku baru jek tersedar dari mimpi2 yang tak bape nak besh tadik.. tersedar sebab prot aku dah bunyi lagu tamil candramuki... pas mkn aku pong dok ngadap fb., then tibe2...................................... terbayang wajah someone.. yang aku dah lama sgt tak jumpa.. dan jeng jeng jeng... I MISS HIM!!!.. cam ne lahh aku leh terindu mamat tuhh.. huhuhu.. dah lame kot berkubur.. haha!.. paling tak leh lupa.. VESPA.. wakakakakka!!..  aku naek VESPA?.. cam tak caye jek kan.. tapik plg ak respek,,vespa dy mmg laju giler!!.. hahahahha... hoitt.. ape lah yang ko wat skrg kan... hope lau aku de rasa nak balek ipoh kang,leh berjimba2 dengan ko.. pewitttt... 

Wednesday, December 15, 2010

**brape harge 1 perasaan??...BODOH!!...ingat leh beli ke?

haisyy!!..sejak2 nehh aku cepat sgt kecik hati gan perangai & kata-kata org sekeliling aku...sampaikan aku rasa dah tak tahan sangat aku blah....g toilet..nangis!! huwakkkkkk.........denggg~~...not in m0od giler lahhh oitt...
aku pong tak taw lahh nape......... macam ade sumting... sumting bout wut?? ...aku nak perasaan HAPPY... ade jual tak?.. 
 haha~~ BODOH lah.... lau ada pong mane leh beli laa mangkok!! mangkok ay0on tol... hohohoho!!.. ok2.. try to conect balek pada hakikat yang sebenar... aku neh cam ne skrg?. da ok ke lom?.. dan aku juga menjawab... YES!!... i'm okeh rite now... aku dah tak heran kot. maw dok pikiaq sal sume tuhh.. FOKUS!!... back on my track... tapi.................................................................. ??????????????
baki2 dan daki2 tuhh seolah2 tak leh nak hilang.. agak bengang di situ... TOLONGLAH!!!.... aku nak perasaan HAPPY!!....aku nak!!..........

Friday, December 10, 2010

Frankee- fuck you right back (Lyrics)

kantoii...padan muke ko setan!!



kantoii.. haha! apa yang korang rasa bila korang mengkantoikan  ex-bf korang  yang macam celaka?? Seronok kan. Jangan bermaen api lah wahai insan yang bernama “lelaki”. Kau boleh maenkan semua perempuan yang kau pernah kenal tapi bukan dengan aku. Kau berlari mengejar yang tak pasti dan aku hanya melihat sejauh mana kehebatan kau untuk sampai ke garisan penamat. Soal hukum menghukum memang bukan terletak pada tangan kita,dan pandai pula kau mengangkat soal agama dalam hal2 sedemikian. Tapi soal solat,soal pegang tgn bukan muhrim,bersentuhan? Ade kau ingat tentang semua tuh.
Aku bukan orang yang paling baek. Aku cuma tukang redha. Tukang berserah.

Tukang sujud. Tukang tadah..

 Lelaki memperkotak katikan perempuan!!. Hey jangan sesekali kau anggap perempuan “gadis bijak yang di sampahkan”.. sekeras-keras hati perempuan dia tak kan nak lihat perempuan laen menangis,mengharap,meroyan pada lelaki tak guna macam kau. Kesal sungguh mengenali insan sebegitu rupa. Tapi aku taw,ALLAH sedang menduga aku. Menduga sama ada aku mampu menghadapi nya atau tidak. Dan aku katakan YA.aku mampu…setelah sebulan aku kementus pikir kan kau.bodoh siot.dah macam orang gila aku rasa aku time tuh. Semua nasihat orang aku tak peduli. Haisy,keje2 gila yang aku buat tuh memang bodoh. Hampeh gila lah. Dan sekarang ada pula yang menikam belakang aku dan sahabat ku. Muka depan memang ayu gila,baik gila tapi pada hakikatnya macam taik. Sanggup menpergunakan kelebihan yang ada pada sahabatku untuk kepentingan diri sendiri. Kenapa baru sekarang kami semua sedar akan permaenan korang ek? Kenapa lah aku xsedar dari dulu. Mungkin ada hint2 yang diberikan tapi time tuh aku hanya pikir “ADE AKU KESAH”..hanya pikirkan “ENJOY” jek time tuh..bullshit!!
Dan sekarang,kau menyalak macam “hanjin”.kau suda menghidu akan kekantoi-an itu.hidung pun dah macam khinzir kot.
Tak guna kau nak maki2 aku setelah kau berbuat demikian. Hey buanglah ayat “arwah atok aku pernah berpesan buat baek berpada2 tuh.buat jahat jgn sekali.tapi aku buat baek,orang dok buat jahat gan aku,ah masak lah ko!”.. ayat tuh xsesuai dengan kau sebab kau yang dok wat pasal dengan orang kot. Aku rasa bersyukur sangat bila aku meninggalkan kau dulu. 1 keputusan yang tepat aku buat. Andai kata aku bersama kau,mesti aku terus kementus dan kedudukan aku hancur. Ye,memang aku sangat MATERIALISTIK tapi bukan mempergunakan orang untuk “support” aku.. aku hanya menggunakan hasil titik peluh aku sendiri. Penyesalan yang sangat mengecewakan. THANKS TO OUR GOD. Dan kau yang sedang menikam belakang aku,hentikan lah lakonan kau dan lelaki tak guna tuh.. kami sudah mengetahui gerak geri korang.. jangan fikir kau dah hebat sangat. Kita berada dalam kedudukan dan pangkat yang sama. Cume keperibadian kita berbeza. Sebab kau adalah kau dan aku adalah aku. Korang semua mungkin ada yang senasib dengan aku. Korang cuba rasakan apa yang aku rasakan. Aku bukan seorang yang pendendam tapi aku agak terasa betapa bodonya aku mengenali insan yang pada mulanya aku sangat menghormati walaupun usia nya muda dari aku,. Lihatlah.kadang-kadang orang yang dari kalangan keluarga yang baek2 xsemestinya dy juga berkelakuan seperti keluarga nya. Dan orang  yang berada dikalangan keluarga yang “jahat” xsemestinya dy juga berkelakuan seperti keluarga nya. Senang cite “dun judge by the b0ok cover.”mungkin pada luaran kulitnya sangat bersih dan sangat suci tapi pada hakikatnya,dalaman penuh dengan kata2 keji. 0oh TUHAN.,aku bersujud syukur bila KAU membuka mataku seluas2nya. KAU buka hatiku untuk kembali ke jalan yang KAU redhai..

**ya ALLAH,aku tidak berhak menghukum seseorang tetapi ya ALLAH,aku mohon kepadamu,berikan lah mereka pertunjuk seperti mana KAU memberikan petunjuk kepadaku.. selamat kan lah mereka dari terus ke arah kemungkaran..aminn..

Korang semua ,aku hanya seorang blogger.. aku bukan mahu membuka pekung di dada atau mahu mebuka ceritera aku sendiri. Aku hanya berkongsi keadaan yang aku rasa segelintir pihak menghadapi.. semoga aku dan sahabat2 yang menghadapi semua benda ini terus tabah dan jalani lah kehidupan kita dan kejarlah impian kita sebelum kita sendiri terlena dengan kata2 manis yang sangat pahit untuk di telan.

Kadang-kadang jiwa memberontak untuk disayangi,dikasihi,di cintai tapi peliss lahhh…bukan untuk FILL IN THE BLANK. Semua tuh nafsu semata2.. Hebat tak hebat kata-kata yang boleh menghancurkan keperibadian seorang perempuan. Totally lost. Para2 pembaca blog sekalian.,1 jek yang aku rasa sangat menyesal di sini,aku menyesal sebab aku termakan dengan kata-kata tersebut dan aku telah membuat pilihan yang salah.. penyesalan tersebut memang aku xleh nk berpatah balik. Benarlah kata orang.”perempuan yang baek hanya untuk lelaki yang baek,dan perempuan yang jahat adelah untuk lelaki yang jahat..”

Dan sekarang…aku terus mengorak langkah aku dengan berlari selajunya..meninggalkan kenangan yang aku sendiri xmaw mengingatinya.. kemaafan belum lagi mahu d’ucapkan..~~


Thursday, December 9, 2010

Zee Avi - "Kantoi" Sing-Along


**KANTOI** korang rase ape ek bile ak post lagu neh??... gugu gaga...
i will post the anwser later coz i'm a little bit tired,, jumpe korang kt next post k!

Wednesday, December 8, 2010

**funny (",)

Nananana nananana nana, nana
Nananana nananana nana, nana
Dunia hari ini, semua mengaku seni
Lebih baik jadi diri sendiri
Negara hari ini, kurang lelaki kualiti
Jangan salahkan skeptikal mentaliti
Kau apa kurangnya? Hip tapi sempit
Siapa kata lelaki dan perempuan tak bisa menjadi kawan karib?
Lucu!
Nananana nananana cukup, cukup
Nananana nananana cukup, cukup
Ada apa dengan Valentine?
Bila ku ada teman-teman, cita-cita, masa depan
Kau mungkin fikir ku “in denial” atau ku suka yang sejenis
Oh tak mungkin, hak ku memilih
Jadi aku solo, tak bermakna bolos
Memang ku sendiri, tak bermaksud aku mahu kau punya kekasih
Lucu!
Nananana nananana cukup, cukup
Nananana nananana cukup, cukup
Aku selesa menjadi aku
Dan engkau bukannya aku
Aku tak perlu teori lucumu
Cuma buat sakit perut

Tuesday, December 7, 2010

**the past & the new ^_^

**Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah


new journey..... new soul... new package.... everything is new start from today!! m'gimbau sejenak tahun sblmnyerr....suke duke lara..complete!!...sumenyer ade... mmg tak lepas dari sume tuh.. sbg manusia bese,mmg normal lah kan.. mane ade manusia yg xde suke,xde duke n xde lara... binatang pong xlps dari sume nehh... mcm2 hal jadik...sehingga kn aku hampir2 t'sungkurrrr. ishh!!... seb baek aku sempat bangun dan b'lari semulaaa... tengs GOD!!..^_^.. it's should be ok rite now.. life must go on.. tuh ayat bese yg aku dgr bile sumthing bad happen yg jadikk.. so,aku rase kite kne tukar ayat tuh.. tp.. aku still xde idea nak tukar ape. haha!!.. OK...masing2 ade cerita masing2.. cam tuh gak aku.. p'jalanan yg agak baek pd awalnyer akan tetapi d'duga pd akhirnye,. xsume yg kite nak kite dapat milikinyer.. mungkin ada hikmah yg d'sebalik sume neh.. bagi yg b'jaya.. tuh nama nya rezeki.. pd mulenyer keadaan m'maksa aku untuk m'lakukan perkara2 bodoh!!.. ALLAH melarang wat cam tuh,, tapi aku... otak xcentre.. xleh nk pk mane yg baek dan mane yg buruk.. agak kritikal keadaan time tuhh.. seakan meragut hati sekalian orang yg berada d'cc aku... aku sangat2 MENYESALINYER... dan aku masih belum terlambat untuk mengubahnya... tatkala neh,aku hanya mengharapkan keredhaanNYA untuk kehidupan aku sempena tahun baru.. m'mulakan perjalanan dengan lbey sempurna tanpa menoleh "dia" dan aku berharap semoga kalian sume turut bergerak seiringan.. berlari laju2 menuju impian kita... 


**Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.
 amin... 



Thursday, December 2, 2010

TASK FORCE 1 :: "talk less.....better or not??"

DIAM...biarkan aku bermadah helahh seketika..OK.cuba untuk memahami setiap patah perkataan
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
KOSONG!!


Dimensi membutakan mata memekakkan telinga....sejenak aku berpikir.....adekah sume neh perlu...??maksud aku...kite diam...tanpa berbicara dengan lebih petah......lbey byk berkata2 di kotak pemikiran kite,,,tp,,,berfikir tuhhh mengenai apa??...dan tentang siapa??
aku merasakan ada benda yang tidak kena...tapi ape??..smpai kan status aku kt pesbuk seringkali d'pertikaikan oleh kalangan org2 yg merasekan mereka tuh hebat! dan ak neh SI BODOH!!denggggsss~~!! terase kepala seakan-akan di ketuk2 dengan pahat...dan tibe2 t'ingat tmpt kelahiran aku...batu pahat....batu yg di pahat...OK...ada kena mengena ke??..xde kan.......ishhh3x.....
dan sekarang....aku lebih enak tanpa mkn banyak2...dan aku lebih selesa untuk berdiam dari berkata2....tapi...ianya bukan seakan aku plakk...aku nehh rase sgt2 la petah untuk berkata2..dan tiba2??...orang maybe akan fikir..."eh,feed neh da knape ek?..laen jek.............."...dan aku maybe akan membalas dengan senyuman dan sambil menjawab persoalan itu dalam kpale otak jek "eh suke ak lah!!,,,",,haha!......
sume orang cakap..hidup kite neh mcm roda.........kadang ada d'bawah dan kadang ada kat atas...cam tuh gak dengan mulut...kadang2 MALAS gilerrrr nk b'cakap...lbey suke melihat..........melihat gelagat2 yg ado dpn mata....yg baek lehh jadikan teladan...sharing is caring......tapi talk less tuh better ke???...aku sedang cuba untuk tidak bercakap banyak..sekadar ok ok ok ok n ok!!...listen n follow....mane yg terbaekk...aku akan ikut...

**TERPULANGLAH,

ALLAH. APA SAJA YANG KAU RASA BAIK UNTUK AKU. TERPULANGLAH. BUATLAH.”
REDHA DAN BERSERAH PADA MULUT ADALAH SANGAT-SANGAT BERBEZA DENGAN REDHA
DAN BERSERAH PADA HATI...........(^_*)

Wednesday, December 1, 2010

**kadang kadang**

hmmm...

kadang - kadang kita selalu fikir kita ni betolll..
orang laen?
orang laen ada je salahnya..ada je yang tak kena..


kadang - kadang kita selalu rasa pendapat kita yang paling baek...
pendapat orang lain?
pendapat orang lain semua tolak tepi..semua salah


kadang - kadang kita rasa asyik nak marah je bila orang buat tak elok kat kita..
tapi kita?
kita bila marah orang, bukan main naeekk tocang...


kadang - kadang kita selalu nak orang dengar masalah kita...
tapi kita?
kita buat dek je bila orang ceritakan masalah.."malaslah nak dengar..nyusahkan aku je!"


kadang - kadang kita cepat sangat berburuk sangka pada orang lain..
orang lain?
orang lain bila buruk sangka dengan kita, kita duk sibuk nak tegur "tak baik suu'uzzon tau!"


kadang - kadang kita senang judge orang tu x baik. orang tu masuk neraka...
tapi?
tapi sebenarnya kita tak tau, dy jauh lebih baik daripada kita..siapa kita untuk cop orang? kita lupa keampunan dan kereDhaan adalah milikNya~ kita belum tentu di mana..




kadang - kadang kita suka larikan diri dari kesilapan dan tanggungjawab..
lari mana?
lari supaya kita tak tanggung kesilapan tu..biarkan orang laenn yang terkena! walhal kita lupa kisah nabi yunus ditelan ikan yu selepas lari (lari meninggalkan kewajipan) daripada umatnya..


kadang - kadang tanpa kita sedar,kita sering berkata yang tak baek tentang seseorang..
so?
"Dan tidakkah mereka tahu bahawa Allah mengetahui apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka nyatakan"


kadang - kadang kita sering salahkan Allah atas apa yg tak baek berlaku pada kita
tapi?
tapi kita lupa..Allah Lebih Tahu yang terbaek dari kita..
"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal ITU BAIK bagimu, dan boleh jadi kamu MENYUKAI sesuatu, padahal ITU TIDAK BAIK bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak megetahui"


manusia...
mudah benar kita terlupa..
mudah benar kita terleka..
dengan hiasan dunia..
yang sebenarnya hanya sementara..


~Hanya HambaNYa yang lemah~


"Katakanlah, " Dialah yg menciptakankamu dan menjadikan pendengaran, penglihatan dan hati nurani bagi kami. (Tetapi) SEDIKIT SEKALI KAMU BERSYUKUR"


**kadang2 bila aku taip neh...aku rasa mcm nk jahanam keyboard aku....tp lantak lah!!...hahahahahhahaha


-------->>>>>moving "side walk" -------->>>>>> and be OPTIMISTIC


Sometimes, just being optimistic
could easily be the hardest thing to do
Now- I don’t mean to do well in sadness
and bring the world down
I guess it’s okay to pretend we’re happy
we’re spreading a good life
Like bad things, good things have their way of coming back to us
-so smile
Life is a moving sidewalk
it goes on, even when we aren’t strong
I’m trying to make the best of this breath Lord gives me
He’s not pushing the off button yet
Come to think of it, I’m fortunate
I’m not in a war- not the physical ones
Millions of prayers to the innocents who died
we’ve gotta live for them
I can walk on the sidewalk
I can run on the sidewalk
I can stumble
I can fall
I can jump up high on the sidewalk
I can sleep on the sidewalk
I can not wake up on the sidewalk
it keeps moving
it keeps moving
it keeps moving
it keeps moving
I can sit on the sidewalk
I can crawl on the sidewalk
I can lay down
I can curl up
I can somersault on the sidewalk
I can sleep on the sidewalk
I can not wake up on the sidewalk
it keeps moving
it keeps moving
it keeps moving
it keeps moving
You can sleep on the sidewalk
you can not wake up on the sidewalk
but you know
it keeps moving
it keeps moving
it keeps moving.

**To U my sayang..Leaving this place today means that i leave him forever. I know it's not easy but I have decided. His heart is not for me and mine is not for him. I knew that...But I kept hoping....Not today. Today, it will change...I will let the new life begin. Who are we? Friends, Lover, or Nothing? I cho0se that I and him are nothing..maybe kot!!...dun no...dun want 2 think!..keeps moving~~~(T_T)


Tuesday, November 30, 2010

starting tomolo

mulai ESOK....ayoyoyoyo...kejap jek mse b'lalu...da msuk ke bulan yg t'akhir untuk tahun 2010...DISEMBER....dan aku harus meninggalkan tragedi OKTOBER dan NOVEMBER....hanya kenangan yg b'semadi d'dlm hati....""kenangan kuuu b'sama muuu...sewaktu engkauu d'smping ku...siang dan mlm..."",,argghhh sudah!!...tibe2 kuar lagu jepri din neh pehal.,smbil m'bygkn dy nyanyi lagu neh...gan kpale goyang2,,lawak siot!..
b'balek pd tajuk post neh...mulai ESOK,.HARUS aku b'gerak dengan lbey pantas spt KILAT!..yeahhh!..chaiy0ok!!

Monday, November 29, 2010

ONE more days.....are you READY??...w0 hen haipa!!


one more days....cantek plakk aku tgk logo nehh...rembat saje di yahoo...wakakkaka!!.,hmmm...utk pengetahuan korg,.aku de 1 ari jek lagik utk b'jimba2,,then masuk jek 1 HARIBULAN DOBELAS 2010,.aku kne fokus balekk p'jalanan karier aku..........huisy!,,sbln aku KEMENTUS siot!!.,keputusan yg merubah segalanya...0oohh GOD!.,b'sediakah aku??..aku seakan masih dlm mode "meroyan" lagikk lahh aku rase..agak kritikal bile aku tgk diri aku kt CERMIN sakti kt bilik aku nehh,,,habess aku ubah sumenyer...mcm bukan aku jek ak tgkk...mcm mahluk dr planet mane tahhh..hahahhahahahaahahhhahhahahahah!!!<<[ketawe guling2x..]aku sendiri gelak kn diri aku,,,gilerrr kann...knape ekk mcm nehh??.,knape lahh benda2 "bodoh" tuhhh aku wat...knape d'sebabkann sumting bad happen 2 me,aku bertindak kejam pd diri aku sendiri??..kenape aku nak saketkan diri aku sendiri....who's care??..,xde org peduli tentang itu...sbb itu adalah aku....aku sendiri yg m'buat highway k'arah itu....xde langsung RnR untuk aku berehat di toilet2 smbil menepek muke kt cermin......sayang seribu kali sayang,,,kerana sayang ku turutkan perasaan,,,,ku turutkan ati yg lara nehh...pdn muka aku...keputusan yang aku buat dulu tuh aku sendiri yg kena...sendiri yg xleh trima hakikat "penceraian itu"................STUPID!!harus bagaimana lagikk utk aku lupekan sume tuhhh............?byk tol tanda soal lam post aku kali nehhh lahh...pe pong jadik...tuh la hakikat nyer...i can't take back my words...+_+..masa yg d'berikan utk aku suda hampir k'penghujungnyer....aku kne balek m'jalani kehidupan aku seperti sedia kala...m'gingati segala impian dan harapan yg aku idam2kan........so,i must get it!!...prove it dat i can do it!!..........yes!!...welcome back NORAFIDA!!!

** ya Allah ya Tuhanku,sesungguhnya aku tahu Kau Maha Penyayang,lebih penyayang dari makhluk2Mu yang wujud didunia,titiskanlah sedikit rasa kasih dan sayang Mu utk hamba2Mu yang serba kekurangan,lapangkanlah dadaku, berkatilah perjalanan hidup...ku, tunjukkanlah jalan lurus yg Kau redhai,Amin Ya Allah, Amin Ya Rabbi...Amin ya rabbalAlamin...

congratulation 4 him (^_^)

**just wanna say congratulation 4 him....tabik springggggggggg kt dy.,beshnyerrr dpt konvo!!,.sedih gilerr bile ak xdpt nk konvo same2 gan geng2 bongkak ak dulu...sory guys..ak xdapekk nk dtg time tuhh...lau ak dtg sure kecohh gilerr kan kite time tuhh..mest gempak geng2 bongkak dpt anugerah ketua jabatan kan...OMG!!!...student t'baek lahh kite time tuhhh....t'beliak bijik mata lect2 kite,,wakakakakaka.........miss u ollsss...rindu kt ipoh!!...rindu nk naek vespa.,rindu nk mkn kt benteng,,,rindu nk wat bishing smpai kne baling batu....waakakakakakakka...n rindu pd mereka2 di rum jungle!!...


pd mereka yg xde lam gambar neh..sory ekk..ahahahhaa....^_^

Faizal Tahir - Hanyut

dis song specially 4 u...





Sunday, November 28, 2010

tom0lo i'm working lahh 0oit!!!

chi sin!!!..rase mcm lame gilerrr tidak b'kerja...lamanya cuti!!!omagad!!!...aku kahhh itu??...suke suki jekk dok cuti2 m'sia.......lame siottt...wahhh seyy!!..hebat!!...lom compom lagikk dah wat perangai...ekekekkekeke...Bos pong pening dah tgk aku...laen mcm jekk skrg neh...sory lahh bos,wa xleh nk pokus keje wa lerr..hehehhe......ape ak nk wat sok nehh.......dah cuti skolah..dak2 xde..sunyi gilerrr skolahh nnti........click2 cikgu cikgi dah balek kampong...haisyy!!...xkn ak nk jage opis lakk...ahh xde pasal....baek ak dok on9 jekk lerr dr pg smpai laa ptg kt pusat akses k'sygn ku ituuuu!..wakakakakaka...........tapi...mcm byk jek keje ak yg t'bengkalai...ishh..b'lmbakk rase nyer nk wat...iskk.....terok!!!.........keje keje keje....truskan keje.........arghhh!!....sok mest ak jadik kongkang jadian!...mode :: sangat MALAS.....

Saturday, November 27, 2010

gadis BIJAK yg di SAMPAHKAN!!...........

neh untuk ex aku incik l***i ....

jika kau xizinkan aku menjahit tubuhmu pd aku,sila beredar!!!
andai kau xrelakan aku menyimpan bulan di bilikmu..sila keluar!!
jika kau xkalihkan aku memejamkan matamu tiap waktu,sila pergi!!!
andai kau x redhakan aku merangkulmu tanpa jemu..sila mengerti!!!

rasa posesi ini bukan semata buta2....
raasa milikan ini bukan semara dusta2....

silapkah aku cemburu??...
salahkah cintakan kamu??!!!
bodohkah keyakinanku??
apekah aku xmalu???

tersiat2 seperti kertas dikoyak2...
walau sekadar embun menyentuh jarak...
disiang2 seolah ikan dipotong2...
meski hanya angin menghembus kosong!!

mengapa kenapa??
mengapa saya???

aku takot dilupakan kerana itu...
aku takot hiloang..persis dahulu!!

kewujudan yg tidak laen taw....
keeradaan yg sentiasa di kelambu...

TUHAN...
padamkan cinta aku pd manusia,kerana ia menyiksa aku...
TUHAN,,,
yakinkan aku...dzat aku neh xsepenting mana..
yang ku kononkan pd jiwaku....

AKU NEH PEREMPUAN..
SEMAHAL MANA PONG AKU..
HARUS MENJAJA MENJUAL CINTA!...




**cdt 2 fynn jamal!..terima kaseh..kate2 ko neh wat aku sedar!!...mmg kena dgn aku kot!

The Virgin - Cinta Terlarang ( Original )



TUHAN berikan aku hidup 1 kali lagik..............

Friday, November 26, 2010

doa melupakan kekasih lama

ak dapat doa neh dr sorg membe ak..sch0olmate ak kt convent dlu....harap2 ia b'kesan lah untuk ak.......amin~~


if we ever meet again lyrics

OMAgAD!!..WUT happen to ME??!!

omg!!....wut happen to me??..sejak2 nehh ak mule mengorak langkah dgn lbeyy giler!!
wess..giler kahh ak semenjak frust neh??!!,,gile babengg siott...haha!..
dr atas smpai bwh...ubah sumenyerr...secare xlangsung..market tggi oit!..haha!..ade aku kesah?
NO!!..xde pasal ak nk pk psl chenta tuhh~~~!!..ak tgh bengang giler!!..memaafkan??..
hmm mungkin tidak semudah itu..ak neh ibarat "gadis yg d'smpahkan"..bak kate fynn jamal...
habes madu sepah di buang..mmg b'sepahhh laaahh ak!..counting days tok balek ke dunia ak..
tp ak dtg bukan dgn feed yg dulu!..ak dtg dgn feed yg baru!!..just wait!..
ak br jek pas oliday m'nenangkan sgalnyer...rase besh sbb dpt maen sepak2 ombak!.mmg tuh yg
ak nk lakukan!..sepak ombak jek kot...bukan nyer maen tembak2!..tapi syok gak lau dpt maen
tembak2 ek...lehh laaa ak "attack" kt muke "suspek" tuhh!!...life must go on!..pape pong da
terjadik!.ak harus cekalkan ati ak yg agak lara neh!..sumenyer ilang!!..it's gone babe!.
bukan senang nk trima benda nehh..mmg ak xnafikan sedikit s'byk meragut k'hidupan ak..
totally lost!!now...tryin so hard to make everything gonna b fine!,,
tengs 2 all my buddies..lurve u guys!.4 all the support!..






Tuesday, October 12, 2010

*bile aku kne wat S.K.T.................??


S.K.T


ahahahahhahaha..SKT....bkn lahhh saket,,,,tapik "SASARAN KERJA TAHUNAN"....aku agak sedikit blur biler mana kerani aku bagi aku sekeping kertas yg kaler kunin....dy kate "feed,ko tlg isi bnde nehh,15hb kne hntr semula taw!"..........aku hanya senyumm tgk bnde alah tuhh...sbb aku lupe nak wat sbnrnyer...n aku cube igtkan balek mne aku letak soft copy skt tuhh....adesssss...saket aku pk...trus2 aku call nuar...sbb tahun lps aku wat kan dy nyer skali....ahahahha...pasrah!!...tah mane dy pong xhengat!!...adomakk aiii....la nehh br siapkan sket...ade lagik yg lom aku siapkan...adesss...sempat ke x ak wat nehh....huisyyy!!...maww dok pikiaq!!...copy n paste jekk la kengkawan nyerr...huyehhhhhhhhhhhhhhhhhh....................

Wednesday, September 29, 2010

percutian itu........^_*

actually aku bercuti smbil bekerja..melawat kawasan utk kembangkan projek aku...so far....aku da dpt tmpt nyerr..so,percutian itu berade di kuantan...............bersama my besh fren in da world cik dodon...n 2 of my patners....lepakinggg setelah bekerja...............rasa lapang bile kuar daripada negeri johor...m'cari kongklusi yg aku sndiri xtaw........rase xpk ape langsung time tuhh...just wanna make my self hepi...sbb ade pak lawak a.k.a badut!!............alwiz make me laugh!!...perut saket sbb gelak dgn sgt byk!!.,.huhuhu...dan kini perasaan laen pula timbul...apekah itu??..si dia meluahkan perasaan tanpa segan silu...0oohh no!!...npe dy ckp taim2 cam nehh.......arghhhh....aku mule rase tidak beshh....tapik aku tetap tok tolak perasaan xbehs tuh...sbb aku just nk hepi jekk...aku menolak dgn care yg elok...n he accept dat....lgpong dy still "tergantung" dgn his gurl...i dun want 2  anyone get hurt....so,just follow the flow.........................setelah pulang...........aku rase rindu tok kembali ke waktu tuhhh....rindu gilerr!!!.............sesekali rase ingin bersama si dia kembali...hmm...rindu nk tgk dak kecik tuh wat lawak dpn aku.................comel giler!!!!!