Tuesday, December 7, 2010

**the past & the new ^_^

**Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah


new journey..... new soul... new package.... everything is new start from today!! m'gimbau sejenak tahun sblmnyerr....suke duke lara..complete!!...sumenyer ade... mmg tak lepas dari sume tuh.. sbg manusia bese,mmg normal lah kan.. mane ade manusia yg xde suke,xde duke n xde lara... binatang pong xlps dari sume nehh... mcm2 hal jadik...sehingga kn aku hampir2 t'sungkurrrr. ishh!!... seb baek aku sempat bangun dan b'lari semulaaa... tengs GOD!!..^_^.. it's should be ok rite now.. life must go on.. tuh ayat bese yg aku dgr bile sumthing bad happen yg jadikk.. so,aku rase kite kne tukar ayat tuh.. tp.. aku still xde idea nak tukar ape. haha!!.. OK...masing2 ade cerita masing2.. cam tuh gak aku.. p'jalanan yg agak baek pd awalnyer akan tetapi d'duga pd akhirnye,. xsume yg kite nak kite dapat milikinyer.. mungkin ada hikmah yg d'sebalik sume neh.. bagi yg b'jaya.. tuh nama nya rezeki.. pd mulenyer keadaan m'maksa aku untuk m'lakukan perkara2 bodoh!!.. ALLAH melarang wat cam tuh,, tapi aku... otak xcentre.. xleh nk pk mane yg baek dan mane yg buruk.. agak kritikal keadaan time tuhh.. seakan meragut hati sekalian orang yg berada d'cc aku... aku sangat2 MENYESALINYER... dan aku masih belum terlambat untuk mengubahnya... tatkala neh,aku hanya mengharapkan keredhaanNYA untuk kehidupan aku sempena tahun baru.. m'mulakan perjalanan dengan lbey sempurna tanpa menoleh "dia" dan aku berharap semoga kalian sume turut bergerak seiringan.. berlari laju2 menuju impian kita... 


**Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.
 amin... 



1 comment:

Anonymous said...

Looks like you are an expert in this field, you really got some great points there, thanks.

- Robson